Pamiętnik aparatki- wizyta kontrolna - alternatywa do usunięcia zębów

Cześć


Zapraszam Was na krótki post z serii aparatki. Po krótce napiszę Wam co działo się na wizycie oraz czy istnieje alternatywa do ekstrakcji zębów. 

23 lutego byłam na kontrolnej wizycie u ortodonty.  W trakcie wymieniono mi druciki na górze i dole.  Mam założone dodatkowe druciki pomiędzy 3 i 5 żeby zmniejszyć przestrzeń po wyrwanych czwórkach na dole, ortodonta pokręciła mi je na tej wizycie.  Nie zdecydowałam się na wyrwanie górnych czwórek.  Szczerze mam dość wyrywania zdrowych zębów oraz nie chcę znowu przechodzić samego procesu usuwania, dochodzenia do siebie itd. Mój lekarz stosuje stripping- redukcja szerokości zębów, prościej mówiąc podpiłowuje zęby. Proces ten polega na tym, że  za pomocą paseczków ściernych piłuje się zęby, usuwa minimalną warstwę szkliwa. Następnie szlifuje i nakłada fluor. Mi podpiłowano 2 oraz 4. W ten sposób również moja cioteczna siostra ma uzyskiwane miejsce dla wyrównania się zębów. Stosując tę metodę możemy uzyskać 4mm miejsca. Metoda ta jest bezpieczna i powszechnie stosowana. Szkliwo ulega remineralizacji jeśli stosujemy pasty z fluorem. Jest to alternatywa do usuwania zębów. Na szczęście się da bez ekstrakcji uzyskać miejsce dla naszych ząbków.

 Nie muszę mieć super idealnego uśmiechu.  Szkoda mi po prostu moich zdrowych, nie wiadomo co nam przyniesie przyszłość, a jak nie daj  będę musiała kiedyś usunąć 5 to co? Nawet jakbym zdjęła teraz aparat jestem zadowolona z efektu leczenia.  Koszt wizyty  300 złotych.

 Co wy myślicie o strippingu?  Jakie zęby Wy usuwaliście?

Pozdrawiam
Ania


Komentarze

  1. Ja niedawno ściągnęłam aparat. Co do usuwania, mają usuwać mi 5 na dole. Nie wiem jak długo mam nosić akrylowy aparat na noc i mam taką sklejkę na jedynce mocowaną tak samo jak aparat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli tobie najpierw zdjeli aparat stały a pożniej kazali usuwać zęby? Sorki, że sie tak dopytuję bo wiem czy dobrze zrozumiałam?

      Usuń
  2. ja w tym temacie jestem zupełnie nieobeznana, bo odpukać zawsze miałam proste zęby :) a jeśli chodzi o usuwanie to u mnie poleciały wszystkie ósemki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!!

Popularne posty