Aparat ortodontyczny cz 2 -PLAN LECZENIA

Witajcie!!!


Dziś będzie krótki post z serii aparatka, dotyczy on planu leczenia. Właśnie wróciłam do domu od mojego ortodonty. Nie będę długo się rozpisywała, opowiem Wam o najważniejszych rzeczach.


21 kwietnia 2015roku będę miała zakładany górny łuk aparatu, razem z moją ortodontką zdecydowałyśmy, iż będzie to system Damon. Na górze będzie to Damon Clear, Zamki w pełni ceramiczne, bez metalowych części, od zęba 5 do piątego. Nie chcę żeby aparat zbyt rzucał się w oczy. Do tego czasu muszę usunąć dwie górne  ósemki. Usuwać je będę na NFZ ponieważ nie widzę sensu płacić za coś co możemy zrobić bezpłatnie (a jak dobrze wiemy są to niemałe pieniądze).  Będę je usuwać u siebie w pracy w szpitalu, jest tam dobra Klinika Chirurgii Szczękowej. 

Dolny łuk Damon Q (tutaj zamki będą metalowe) zostanie założony 2-3 miesiące po górnym łuku.  Na dole muszę usunąć dwie czwórki. Ósemek dolnych mam nie usuwać z tego względu gdyż są one poziomo, nie widać ich wcale, ortodontka zaleciła żebyje zostawić. Całe leczenie będzie trwać około 2,5 roku. Ja liczyłam na mniej, myślałam, iż będzie to półtorej roku. Niestety z moją wadą (tyłozgryzem) wydłuży się to. Będę miała również zakładany aparat w celu rozszerzenia szczęki dolnej(który mam nosić okołop 6 miesięcy razem z moimi Damonami). Nie wiem jak on się fachowo nazywa, poinformuję Was o tym w dalszych postach. Na zdjęciu macie dokładnie pokazane jak będzie wyglądał mój aparat na łuku dolnym oraz górnym.

Za plan leczenia zapłaciłam 200 złotych.

 Pozdrawiam 
Ania

Komentarze

Popularne posty