Z pamiętnika aparatki (damon clear )- co należy zrobić przed założeniem aparatu?

Ten post jest z  myślą o osobach, które cały proces zakładanie aparatu mają  przed sobą. Napiszę o tym co trzeba zrobić zanim założa nam aparat. Po wstępnej konsultacji u ortodonty oraz zakwalifikowaniu do leczenia  należy zrobić kilka bardzo  ważnych rzeczy. Oto one:


1. Wyleczyć wszystkie zęby oraz powymieniać niektóre stare plomby.  Jest to ważne ponieważ jeśli przegapimy próchnicę a na zab będzie przyklejona część  aparatu w miejscu zmienionym chorobowo możecie sobie wyobrazić co będzie.  Oczywiście ortodonta widzi na co i gdzie przykleja. Niestety nie wszystko jest jednak widoczne od razu i można coś przegapić. Dlatego bądźmy ostrożni.  Jeśli jednak  coś się wydarzy to będziemy musieli poprosić ortodontę o zdjęcie elementów aparatu z  zęba, który ma być leczony przez stomatologa . To wiąże się z dodatkowymi kosztami.

2. Pantomogram, wyciski  a także  RTG boczne szczeki  wykonuje się żeby   ustalić plan leczenia. Pantomogram i RTG boczne trwają około 10 minut. Z kolei wyciski nie są zbyt przyjemne.   Wciskanie do jamy ustnej tych foremek z plastyczną masą nie wspominam mile.

3. Czasami choć  nie jest to regułą jakiś ząb trzeba usunąć. Najczęściej jest to czwórka jak w moim wypadku oraz ósemki.  (Ustala to ortodonta na podstawie czyt.pkt 2)

4. Czyszczenie zębów czyli  piaskowanie oraz scalling to zabiegi jakie należy wykonać przed założeniem aparatu oraz w trakcie jego noszenia. Na celu mają  usunięciem kamienia nazębnego . Dzięki temu przyczepność zamków jest lepsza. Zabiegi te trwają około 40 minut. Mój ortodonta nie zalecił mi fluorowania po scallingu i piaskowaniu w celu lepszej przyczepności zamków do zęba.

To wszystko już za mną :)  Jeśli Wasz stomatolog doradza Wam założenie aparatu oraz wy jesteście na to gotowe polecam zrobienie pantomogramu oraz rtg boczne przed pierwszą wizytą.  Lekarz będzie miał ogolmy zarys tego jak będzie wyglądało leczenie. Ja tak zrobiłam.  Wyciski pobrano mi również na pierwszej wizycie. Na drugiej przedstawiono mi mój plan leczenia, gotowe były wyciski.  Widząc je tak naprawdę zdałam sobie sprawę z tego jak bardzo są krzywe moje zęby, jak sa duże w stosunku do szczeki.

Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam Wam co należy zrobić przed samym założeniem. Tych rzeczy nie da się niestety przeskoczyć. 

Czekam na komentarze, Wasze przemyślenia.

Pozdrawiam Ania

Komentarze

Popularne posty