Niezbędnik aparatki- higiena w trakcie noszenia aparatu ortodontycznego- Pamiętnik aparatki

Cześć

Jako posiadaczki aparatów ortodontycznych mamy niejaki problem z pielęgnacja zębów. Pomiędzy zamkami często ( zazwyczaj po każdym posiłku) gromadzą się resztki jedzenia(u mnie najgorzej jest z makaronami;) i ciężko jest dotrzeć do wszystkich zakamarków za pomocą zwykłej szczoteczki. Zwiększa się także ryzyko powstania płytki nazębnej zwiększa się. W tym poście chcę się z Wami podzielić jako posiadaczka już około 3 miesięcy aparatu moim doświadczeniem odnośnie higieny pokazując jakie akcesoria, gadżety są nam niezbędne.

Zapraszam na "niezbędnik aparatki".

Akcesoria do czyszczenia
W moim przypadku stosuję 3 szczoteczki, dlaczego? Moja główna szczoteczka to szczoteczka elektryczna Oral B 500. Z początku myłam zęby zwykłą szczoteczką manualną bo po prostu bałam się odklejenia zamków. Niestety na dłuższą metę nie zdaje egzaminu, nie czyści ona ich dokładnie. Z kolei szczoteczka elektryczna doczyszcza moje zęby w zadowalający sposób. Zwykłą szczoteczkę noszę ze soba w torebce. Do szczoteczki elektrycznej kupiłam do ortodontyczne końcówki, zwykłymi końcówkami myje zęby gdzie nie ma aparatu. Jest to trochę męczące ale tylko tak mogę rzeczywiście dobrze umyć i doczyścić zęby. Zajmuje to trochę czasu ale zdrowy i ładny uśmiech "kosztuje".
















Niezbędny jest też wyciorek, który pomaga mi  dostać się tam, gdzie nie dociera elektryczna szczoteczka mimo swoich końcówek ortodontycznych. Kupuje je w drogerii Natura oraz w Rossmanie. W Rossmanie możemy kupić  uchwyt zwykłej szczoteczki z wymiennymi główkami. Dzięki temu korzysta się wygodniej niż z wyciorków z Natury.

Nici dentystyczne są również pomocne w czyszczeniu przestrzeni międzyzębowych. Ja stosuję Oral-b.

Do płukania używam Colgate Total . Jamę ustną płuczę zazwyczaj rano i wieczorem(ważne jest żeby wybrać płyn do płukania bez alkoholu).

Past do zębów mam kilka. Zazwyczaj używam Parodontax oraz Meridol. Jako pastę, którą noszę ze sobą w torebce jest. W trakcie noszenia aparatu nie zaleca się wybielania zębów oraz stosowania tego rodzaju past. Niestety ja nie mogę się powstrzymać co do wybielającej pasty. Ja stosuję Blanx Med przeciw osadom. Jeśli widzę zażółcanie się zębów wtedy używam jej kilka razy i wszystko wrasca do normy. Poleciła mi ją higienistka, ma ona naturalny składnik wybielający.

Inne
Wosk, który dostajemy od ortodonty po założeniu aparatu to coś,co jest w pewnych dniach niezastąpiona rzecz ;). Niezbędny jest on zaraz po założeniu aparatu,(ja nosiłam go 2 dni z powodu zamka na moim wystający kiełku)  później nasza śluzówka przyzwyczaja się do aparatu i nie ma już konieczności oklejania się woskiem. 


Ze sobą zawsze noszę to niebieskie pudełeczko, które dostałam od ortodontki. Zawiera ona małą pastę do zębów, zwykłą szczoteczkę manualną oraz wyciorek. Nigdy nie wiemy kiedy nam się przyda dlatego jest to mój niezbędnik do torebki


Jakich Wy używacie produktów? Podzielcie się ze mną własnymi wskazówkami.
Dziękuje z komentarze

Pozdrawiam
Ania

Komentarze

Popularne posty